środa, 2 maja 2018

Dzień Flagi







Krótka lekcja na temat Flagi Polski




         Dzień Flagi

2 maja to Dzień Flagi. Święto to zostało uchwalone w 2004 roku, by rozbudzić Polaków do patriotyzmu i naszych symbolach narodowych.
Polska flaga

Każdy zna kolory naszej Polskiej flagi, lecz niekoniecznie wiemy co oznaczają te kolory. Barwy Polskiej flagi są kolory: biały i czerwony, ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których górny jest koloru białego, a dolny koloru czerwonego.

Biało-czerwone barwy pochodzą z herbu o nazwie Orzeł Biały, który funkcjonuje od 1295 roku. To jest biel orła i czerwień tarczy herbowej



      Koloru białego używa się w heraldyce jako reprezentację srebra. Oznacza on także wodę, a w zakresie wartości duchowych czystość i niepokalanie.

      Kolor czerwony jest symbolem ognia i krwi, a z cnót oznacza odwagę i waleczność.



             Flaga z godłem

Znalezione obrazy dla zapytania flaga z godłem
photo internet 

Oprócz tej tradycyjnej flagi z dwoma kolorami znana jest flaga z godłem Polski. Nazywa się ją „flagą państwową”. Flaga z godłem zazwyczaj traktuje się ja reprezentacyjnie i umieszcza się w urzędach państwowych, konsulatach RP na całym świecie oraz na wszelkich misiach międzynarodowych, jako banderę. Flaga z godłem reprezentuje nasz kraj.

Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z obowiązującą ustawą

          Godło Polski 

Z art. 28 Konstytucji RP Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orła białego w koronie w czerwonym polu. Biały (jednogłowy) orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo Godło heraldyczne umieszczone jest na czerwonym polu, lekko zwężającej się ku dołowi tarczy herbowej.


photo internet 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.