czwartek, 17 stycznia 2019

escape room


escape room


Każdy w Polsce ostatnio słyszał o tragedii 5 nastolatek z udziałem tzw escape room. Ja w tym poście chce przybliżyć co to jest escape room dla tych , którzy maja wadliwość po tej tragedii w Koszalinie.





escape room - nazwa

Escape room ma różne formy znaczenia ale najpopularniejszym jest :  pokój ucieczki lub pokój zagadek



Historia escape room

Historia tej popularnej rozrywki sięga gier komputerowych gdzie gracz choć przez chwile mógł poczuć adrenalinę i strach w świecie wirtualnym. Jak sama nazwa wskazuje gracz musiał przejść pokój zagadek by przejść do kolejnego poziomu gry. Uczestnicy  rozwiązując różne rebusy,  zagadek , znajdują ukryte przedmioty, otwierać kolejne tajemne przejścia po to by przejść do kolejnego etapu.   Klimat gry komputerowej nawiązywał do horroru.



escape room na zywo

w Polsce escape room jest kilkaset i każdy z pewnością jest różny. A pokoje zagadek zazwyczaj musza podtrzymywać klimat horroru Pokój Mordercy, Pracownia pokój Złoto nazistów anawet Sex Room jednak musimy wejść w rolę by świetnie się bawić.


Piła (ang. Saw)

Ja w takim escape room nigdy nie byłam bo to nie moje klimaty i nigdy mnie takie gry nie  interesowały. I trudno mi powiedzieć jak tam jest i czy teraz jest bezpiecznie po tragedii w Koszalinie. Mnie  escape room kojarzą mi się z horrorem  Piła (ang. Saw) i wiem , ze bym długo nie wytrzymała będąc w escape room . Jednak uważam ,że powinny być dopuszczalne dla osób po wyżej 18 roku życia. Ze względu na adrenalinę , tematykę.  



Myślę,  że teraz jest bardziej bezpiecznie w escape room bo tragedii z udziałem 5 nastolatek. Ale rada dla rodziców jest jedna , warto zbadać samemu taki pokój zabaw by móc pozwolić dziecku, nastolatce wejść w świat zagadek dla dorosłych.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.