piątek, 5 stycznia 2018

Rodzeństwo dla jedynaka




Rodzeństwo dla jedynaka 

Trochę się zastanawiałam jaki temat w pierwszym post-blogu w nowym roku mam opisać. Jednak po dłuższym zastanawianiu Stwierdzałam ,ze opisze trochę swoja historie akceptacji mojego młodszego  rodzeństwa.  





Moje rodzeństwo

W moim przypadku akceptacja rodzeństwa zajęła mi 8 lat, kiedy ja miałam 12 lat. Długo nie akceptowałam młodszego rodzeństwa a powodów było dużo. Pierwszy powód to chyba wiek, przez 5 lat i 6 miesięcy byłam jedynaczka, morze się wydawać dla innych różnica mała, ale dla mnie to była przepaść. Ponieważ w moim życiu jedynaczki pojawiła się mała siostra, na którą każdy zwracał uwagę, owszem byłam zazdrosna. Po dwóch latach znowu koleina istota druga siostra i tym razem rodzice wymagali ode mnie bym jako starsza siostra, zajęła się rodzeństwem. Zostałam rzucona na głęboką wodę. A kolejne 5 lat znowu istota tym razem brat i schemat ten sam.


Jednak gdy miałam 12 lat tak na poważnie zaczęłam być dumna, iż jestem najstarszą siostrą i mam rodzeństwo. Morze dlatego, że rozumiałam już wiele rzeczy J





 Jak przygotować jedynaka do akceptacji rodzeństwa.

Często bywa tak, że dzieci, jedynak po wyżej 3 roku życia w chwili, kiedy pojawi się w dziwach domu młodszy maluszek, często nie akcentuję rodzeństwa. Pamiętaj o tym, świat jedynaka zmienia się na 180 stopni.

Zanim urodzi się maluszek, zainteresuj jedynaka tym faktem, że w brzuszku mamy, twoim znajduję się jego młodszy braciszek lub siostrzyczka. Pozwól dziecku uczestniczyć w przebiegu ciąży, pozwól dotknąć brzuszka, pozwól np.: by twój jedynak mu zaśpiewał jakąś piosenkę lub zróbcie razem. Poczułby ruchy dziecka! Możesz mu powiedzieć, że kiedyś też był w brzuszku.

Nie wolno odrzucać jedynaka w taki sposób by broń Boże nie domknął brzuszka, bo zrobi maluszkowi krzywdę!

Wytłumacz jakie zmiany czekają i jaką rolę będzie pełnił. Od teraz będzie pełnił funkcję starszego rodzeństwa.





Pojawienie się dziecka


Daj czas na oswojenie się nowym członkiem rodziny, by starsze dziecko samo bez przymusu akceptowało rodzeństwo. Pozwól, by uczestniczył w wychowaniu maluszka np. w przewijaniu, karmieniu zatroszcz się o niego i powiedz, że tak samo go kochasz, jak młodszego maluszka. Pamiętaj, nigdy nie odrzucaj jedynaka na drugi plan to go zniechęci do rodzeństwa !!!!

To tylko wskazówki, lecz życie pokazuje swoje prawdziwe realia i od was rodziców zależy czy rodzeństwo się pokocha od pierwszej chwili. 


  


photo : http://www.lifeofpix.com, www.snapwi.re,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.